Sunday, February 27, 2011

Klik!


Kisahnya semalam Izanor keluar jalan-jalan petang (bukanlah jalan sangat pun, ada tugas sebenarnya) bersama seorang teman merangkap pemandu dan juga jurugambar. Teman 3 dalam 1!:D Kami pergi ke taman yang pada mulanya redup dan berangin sepoi namun rebas-rebas di saat akhir.


Bergambar! Itulah tujuan utama kami mengunjungi taman yang tak biasa dijejaki itu walaupun tak jauh mana dari rumah. Patutnya pergi bersenam atau berjogging atau apa saja yang melibatkan gaya hidup sihat, kan? Okey-okey, lain kali kami pergi pakai baju dan kasut sukan. Semalam memang tak sempat. Mana nak bergambar, nak pilih sudut-sudut yang sesuai-dengan nak tebalkan muka dengan orang yang lalu-lalang lagi... hehehe! 


Dalam masa kurang satu jam, adalah 29 KLIK yang berjaya dirakam. Aksi di tangga, di lorong, sebalik pokok ala heroin hindustan, aksi termenung dan banyak lagilah. Selepas membelek dan menilai kesemua aksi yang ditampilkan, hanya satu yang paling menepati jiwa Izanor. Hanya satu? Satu?


Ah, inilah nasib model tak profesional. Sudahlah tak pro, tak suka bergambar pula! Huhuhu, apa nak buat? Nampak gayanya kena usaha kuat lagi. Mungkin (tak ada mungkin-mungkin la, mesti!) kena buat sesi fotografi yang lain. Minggu-minggu depan bergantung kepada tahap kesibukan si teman. Yalah, nama pun berfungsi 3 dalam 1-kena tempah buat temujanji awal-awal. Hui, bukan senang okey!


Ada sesiapa nak tahu, nak tengok gambar yang jadi pilihan Kak Izanor? Betul jujur nak tengok? Baiklah... sila sediakan ubat mata terlebih dulu. Sebarang kecederaan tidak akan ditanggung oleh persatuan aksi-aksi berfoto sedunia. Okey, okey... semua sudah faham dan tanpa sangsi lagi gambar akan dipaparkan.


TADAAAaaa!


Aksi cermin kereta? Ini yang paling menarik? Sukar dipercayai bukan? Hai... itulah... ini yang paling okey. Yang lain lagi 28 itu... erk, tak mahu komen.


Oh, ya lupa mahu beritahu apa motif yang sibuk bergambar sampai sanggup mencemar duli ke taman. Aha, gambar utama di Facebook yang sudah lama tak bertukar (hampir setahun) gambar yang BIRU itu sudah sampai detiknya turun takhta:P Gambar yang sesuai juga diperlukan untuk ruangan berkongsi cerita dalam novel. Selain itu, gambar-gambar penting sebagai persediaan urusan yang dikendalikan syarikat penerbitan.


Hmm! Gambar kita harus kelihatan menarik dan berkarisma. Berkarakter serius namun santai. Bergaya profesional namun mesra. (Eceh perasan diri bagaikan pakar)  Gambar tak beremosi ala-ala kad pengenalan itu tak digalakkan, ya!:) Huh, bukan senang menggabungkan kesemua ciri-ciri dan selamba beraksi-berdepan dengan kamera.  *geleng 1000 kali


Tentulah aksi cermin kereta tak termasuk dalam senarai gambar yang mampu dibanggakan. Ya, faham! Di kesempatan yang lain, Kak Izanor pasti berkongsi dengan para pembaca selepas berjaya mendapat gambar yang jadi idaman kalbu. Jika bukan di sini, pasti saja di Facebook.


Sampai bertemu lagi. Senyum-senyum bunga! ^__^

3 comments:

Ilmar Imia @ Fathi Ramli said...

Huaaa... saya pun tak suka bergambar sebenarnya tapi "dipaksa" untuk promosi novel. Ada ke patut? Haish.

Izanor said...

HIHIHI. Hmm, jawapannya adalah patut. Marilah kita sama-sama berusaha berfoto!:D

Izanor said...
This comment has been removed by the author.