Saturday, February 19, 2011

Misi Tiga Buku

Bila jadi juara lari 100 meter, kita dapat medal. Bila cukup tidur seperti bayi, mata tidak secomel Panda. Hu! Setiap apa yang dilakukan pasti ada hasilnya. Sama ada hasil yang tiba ke pangkuan atau dirancang sejak mula-dicatat dalam nota hati.


Misi tiga buku!


Selepas menyiapkan tiga manuskrip, senarai impian berikut akan dilaksanakan:




1) Beli novel yang bila di-google mendapat keputusan sebanyak 22 juta carian, fuh! 




2) Beli kompilasi si kuat shopping. Eh, mampu ke? *Jeling-jeling tabung*




3) Beli yang satu ini saja. Kompilasi di atas tunggu misi yang seterusnyalah, daa~


4) Cuti menulis selama seminggu. Hore! (Ada apa dengan seminggu? Tujuh hari yang pasti tak terasa berlalu, hmm... tapi tak mungkin sanggup cuti hingga sebulan, isk)


5) Marathon membaca! Baca, baca dan baca buku yang baru dibeli + buku yang sudah lama dibeli. Konon-konon pandang kiri ada BUKU, toleh kanan nampak BUKU, ditenggelami lautan BUKU dan dikelilingi bangunan BUKU. Wahhh! *Imaginasi terlampau*


Kenapa senarai satu dan dua ialah mahu beli novel Inggeris?

Hmm, seumur usia Izanor baru pernah beli sebuah novel Inggeris. Selain dari memperbaiki rekod sedia ada, kedua-dua tajuk jadi pilihan sebab tarikan magnetnya. Sinopsis-tema-kulit buku dan taraf kelarisannya, yezza!


Kenapa terdesak sangat mahu membaca? Tak ada senarai hasrat yang lain ke?

Tipulah jika kata tak membaca. Itu hobi bin habit. Setiap hari pun membaca. Cuma, suasana membaca tak seperti yang diharapkan. Terkejar-kejar dan berlumba-lumba dengan tugasan menulis + banyak lagi aktiviti yang dilakukan seharian. Baru dua tiga muka surat, iklan! Hu, membaca yang tak cool langsung! Hai... memang tak dapat jumpa saat duduk berjam-jam, membaca terpedihkan mata seperti zaman dulu-dulu :D Al-kisahnya.


Misi ini sengaja dicatatkan di sini sebagai peringatan dan amaran buat penulis. Biar semua pembaca tahu. Selagi tak tercapai misi selagi itulah manuskripnya tak siap, kan? Huhuhu. Bukan saja amaran, tetapi juga semangat dan motivasi. Mesti cepat-cepat tulis! Baiklah, minta jari dulu. Ada tanggungjawab besar yang sedang memanggil. Sampai bertemu lagi, ya! ;)

2 comments:

muka oreng said...

selamat menjamu selera! hehehe :P

Izanor said...

Selera dengan BUKU :D