Tuesday, August 2, 2011

Sinopsis Duyung Diva & Si Tanggang




Aduan Kepada Konsortium Pari-Pari

Nama pengadu: Tengku Maharajalellah

Bagi pihak: Puteri Arellah binti Tengku Maharajalellah


Aduan: Masalah serius! Bantulah anakanda beta! Katanya dia bosan jadi duyung. Dia merungut kerana kerjanya hanya selam-menyelam, minum air masin dan makan ikan bilis semata-mata. Walhal itu memang rutin duyung. Tiada siapa boleh persoalkannya!


Puteri Arellah juga bagaikan tersampuk aura manusia biasa. Dia ingin menari di daratan dan mahu lompat bintang bagi meluahkan ekspresi kegembiraan. Baginya, punya ekor hanya menyusahkan! Anakanda beta juga mahu makan sotong celup tepung dan daging salai di daratan. Teringin memakai pakaian si puteri daratan yang indah berkerlipan. Paling dasyat, Puteri Arellah mahu jatuh cinta dengan putera kacak berkaki dua. Itu melanggar undang-undang duyung yang berjuta tahun tidak digugat!


Beta harap Konsortium Pari-Pari boleh beri motivasi. Jadikan Puteri Arellah duyung bersyukur dan tahu asal usul diri. Jika perlu, panggillah pakar motivasi seantero alam dongeng iaitu Dr. Fadhilah Kamsilah. Segala kos beta tanggung. Apa yang penting, Puteri Arellah berubah. Itu misi utama, semata-mata.


Yang benar,
Tengku Maharajalellah
28 Mac Tahun Dongenglah



Ini novel kedua bagi siri Dongeng Sri Bangsar. Buku ini ditulis oleh AinMaisarah bersama Ida Munira. Diterbitkan pada April 2011 seiring dengan novel Cinderellah VS Rapunzellah. Bagi sesiapa yang belum lagi mendapatkannya dan mahu tahu kisah pengambaraan mereka di alam lautan, bolehlah ringankan kaki ke kedai buku berdekatan. Selamat melayari lautan dongeng!:D

5 comments:

Lieya said...

wah... novel bru.. sya nak!

Izanor said...

Lieya... isk, mana boleh nak-nak. Lieya kena belilah. Hehehe:P

Lieya said...

ok, i'll find it at all bookshop here...
msti best kan.. :)

owh ya. sya lupa nak ucapkan "SELAMAT BERPUASA" kpd kak izanor .:)

Izanor said...

Kak Izanor bergurau saja usik Lieya. Jangan ambil hati okey!:D

Selamat berpuasa juga!

Lieya said...

x apa... hehehe :)