Wednesday, August 3, 2011

Izhar Arif Syah

*Memperkenalkan Izhar Arif Syah*


Muka tak puas hati + bosan


Superman Help!

Agaknya dia rimas. Siapalah serba ungu yang dukung dia? Itu yang dia bergerak tak reti diam. Bertukar lokasi dari bilik ke dapur pun masih buat perangai. Gambar gegar ala The Flash. Hish!


Bolehlah. Baru sopan sikit. Tahu hormat orang yang mendukung. Muka kita peluh-peluh berminyak sebab dia tahu tak, hah?


Ini paling tertib. Tapi... tengoklah muka dia yang klon gambar pertama. Tak kiralah kita pakai baju ungu ke baju pelangi ke, dia tetap tak puas hati. Apa pun dia menang sebab dapat markah kecomelan 100%. Yeah~


Si comel ini sepupu Kak Izanor yang terbaru. Kelahirannya di bumi bertuah berusia kurang dari 5 bulan. Kami sudah tiga kali bertemu. Detik yang pertama adalah pada hari ketujuh dia melihat dunia. Kali kedua di kampung keluarga sebelah sana, kenduri cukur jambul dia (gambar baju pelangi di kerusi khemah itulah). Baru-baru ini, Sabtu yang lalu di kampung kami. Atuk mengadakan kenduri doa selamat dan menyambut Ramadhan. Biasalah, perjumpaan dengan sepupu-sepupu berlangsung seiring dengan kenduri-kenduri. Maka kod pakaiannya tidak dapat tidak baju kurunglah jua:D


Izhar tak banyak ragam sangat. Memang seronoklah melayan pot pet dengan dia. Bukan main lebar lagi dia tersengih-sengih. Main sembur air liur atau berlakon konon termuntah pun dia pandai. Hehehe! Tapi, itulah... tak tahu bila dalam gambar dia jadi berlagak. Amboi kerut ya muka dia.


Secara rasminya Izhar meraih gelaran sepupu termuda dan terkini. Bekas pemegang gelaran ini sudah jatuh ke tangga kedua nampaknya. Tahun lepas Kak Izanor ada bercerita tentang dia juga. Kisya sepupu kedua termuda yang bunyi bercakapnya ala orang German.


Senyum-senyum bunga! Sampai bertemu lagi!

^_____________^ 

3 comments:

eima.manan said...

so sweet. so comel. nanti dukung anak ima pulak. he he!

Izanor said...

Hehehe I will! Itu... awal-awal lagi sudah nampak kasut hijau oren dia. Cheewah:D

Anonymous said...

mengapa tidak:)