Thursday, February 4, 2010

Alat Bantuan Kecemasan (Semasa Menulis)

Assalamulaikum dan salam sejahtera,

Selamat hari Jumaat, semua! Semoga sihat dan bertenaga:)

Hari ini Izanor asyik bersin-bersin. Selsema. Tetapi, tak apa-apa. Masih mampu mengadap skrin berpetak yang mesra ini. Demi berkongsi dengan para pembaca semua, Izanor mahu memberitahu beberapa alat bantuan kecemasan semasa menulis. (Janganlah terbayang simbol hospital pula. Langsung tak ada kaitan, ya :P)


 
Izanor amat memerlukan alatan-alatan kecemasan ini atau dengan nama lainnya, vitamin untuk kelancaran proses penulisan.

Alat yang pertama : Eye Glo! Sangat berguna buat melegakan mata yang penat dan pedih.


 
Panadol Soluble. Ha, Kak Izanor sudah ambil dua biji tadi. Stok sentiasa ada kerana Kak Izanor mudah diserang selsema. Lebih-lebih lagi apabila terkurung di dalam bilik berpenghawa dingin. Kulit tidak tahan sejuk! Huhu~


 
 
Kak Izanor biasa minum Nescafe semasa menulis. Cuma, kadangkala jika terlalu lama berjaga atau tidak cukup rehat, minuman Livita ini dicari supaya kembali cergas dan bersemangat! ;)


 

Yoko yoko! Ubat ini pun perlu juga. Setelah duduk tegak berjam-jam, aduh memang lenguh belakang dan pinggang dibuatnya. Hanya apabila benar-benar perlu barulah ubat ini digunakan.

 
Keropok! Kadang-kadang Kak Izanor termengantuk atau terbosan. Jadi, kenalah cari bahan untuk dikunyah demi menyelamatkan keadaan ;D Tidak semestinya keropok... coklat atau biskut pun tidak ketinggalan. Bergantung kepada `mood` si anak tekak=)

(AMARAN PIHAK PENAJA : Tidak baik untuk kesihatan)


Sekianlah catatan kali ini. Sampai kita bertemu lagi!

No comments: