Sunday, February 21, 2010

Gerakan Membaca Di Dalam Lrt : BACA@LRT

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Semoga semua pembaca sedang gembira dan tersenyum manis seperti bunga;)

Ya, sudah dua minggu dua hari tidak mengemaskinikan cerita terbaru. Huhu, terkilan dan sedih juga hati ini. Apa boleh buat? Izanor terlalu sibuk! Banyak perkara yang harus dilakukan dan diberi perhatian. Selain dari menjadi penunggu alam dongeng yang setia (menumpukan fokus terhadap penulisan cerita dongeng), Izanor juga perlu menyeimbangkan masa untuk keluarga, Wan dan Anyang, sahabat lama dan baru, mengikuti perkembangan Malaysia hari ini dan sebagainya. Aduh, memang mencabar! Tetapi, itu semua asam garam, gula dan sos cili kehidupan... yang penting ialah terus bergerak ke hadapan:) Go! Go!

Apa yang mahu Izanor kongsikan bersama para pembaca hari ini ialah tentang aktiviti semalam, Sabtu 20 Febuari. Aktiviti tersebut ialah membaca di dalam pengangkutan awam, Lrt. Bagi sesiapa yang berminat untuk menyokong dan menjadi sebahagian dari ahli keluarga BACA@LRT boleh terus mendaftar di Facebook. Gerakan ini ditubuhkan demi menggalakkan minat membaca di kalangan masyarakat. Ianya bagus dan amat dipuja oleh Izanor yang suka membaca ini! :D

Jangan tak tahu, Kak Izanor bangun tidur pukul 5.30 am dan begitu bersemangat berkumpul di stesen komuter Seremban seawal pukul 6.20 am. Kami dari Seremban seramai 6 orang dewasa dan dua orang kanak-kanak comel. Kami memilih untuk bersama Kelab Tidur Dengan Buku yang menaiki Lrt dari stesen KLCC. Tepat pada masa yang telah ditetapkan, lebih kurang 10.25 am... Kak Izanor menyerbu masuk ke dalam gerabak yang tiba. Di dalamnya sudah penuh dan padat dengan keluarga BACA@LRT yang memulakan gerakan dari stesen pertama. Ya, Kak Izanor ambil posisi di sebelah tiang dan berdiri sambil terus membaca buku di tangan. Oleh kerana tema bulan ini ialah sastera, novel berjudul Maryamah Karpov jadi pilihan.

Baiklah! Tanpa mahu menaip panjang lagi, Kak Izanor paparkan beberapa keping gambar buat tatapan semua :D

Ini logo rasmi yang digunakan di dalam Facebook.

Tiga orang kawan Kak Izanor yang bersama-sama dari Seremban.

Kedai buku Book Xcess yang terletak di dalam bangunan Amcorp Mall. Setelah tiba di stesen terakhir, Taman Jaya. Kami semua turun dan menuju ke sini. Kami jadi ahli kedai buku dan mendapat hadiah penanda buku yang unik sekali!  

Stesen Taman Jaya. Kejayaan semua! :)
(Maaf di atas kualiti gambar yang kabur. Kak Izanor hanya ambil dari halaman orang lain. Di Facebook BACA@LRT banyak lagi gambar dan semuanya menarik.)

Haris dan Luqman! Dua wajah comel yang menemani hari Kak Izanor dan seluruh geng Seremban :D

Sekian dulu, Kak Izanor mohon minta jari dan diri. Kak Izanor harus segera melawat Wan dan Anyang. Semalam tak berkesempatan, tak tahulah apa khabar mereka berdua agaknya. Selepas itu, malam ini Kak Izanor perlu masuk semula ke alam dongeng setelah sehari bercuti. Kak Izanor kena memeriksa keadaan Cinderellah dan Rapunzelah. Sudah berdamai atau masih bergaduh? Isk, risaunya!

Sampai kita bertemu lagi=)

2 comments:

Riha J said...

Baca@LRT memang bagus :)

Izanor said...

Lain bulan Riha ikut sekali ya:)