Monday, February 22, 2010

Dup dap! Dup dap! Lima Hari Yang Mendebarkan!

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Kak Izanor baru melirik memandang kalendar yang tegak berdiri, betul-betul dua jengkal dari komputer riba yang sedang ditekan-tekan papan kekuncinya ini. 23 Febuari! Aduh, lagi lima hari bulan Febuari ini akan tamat usianya. Oh, kalendar... kenapa mesti tunjuk muka nombor 23? Tunjuklah muka nombor 13. Bencinya! Kak Izanor rasa mahu bakar kalendar terbitan pasaraya Giant itu.

(Huhu. Jangan dicontohi tingkah laku penulis yang sedang emosi lagi berdebaran tak keruan sampaikan mahu berbuat jenayah pembakaran pula. Apa pun, itu hanyalah imaginasi semata-mata:P)

Kak Izanor amat sayang lima hari yang masih berbaki ini kerana:

1) Ya! Manuskrip dongeng Sri Bangsar ini masih belum siap lagi.

2) Cinderellah dan Putera Raja begitu jauh di antara satu sama lain.

3) Rapunzelah amat bermaharajalela cuba merampas takhta!

4) Pari-pari dan kucing terbang pening kepala kepenatan mencari usaha!

Kak Izanor benar-benar mahu menyelesaikan masalah mereka di alam dongeng dan menamatkan debaran hati yang kegundahan ini. Kak Izanor berazam dan bertekad positif bahawa saat jam berdenting TING TONG! (sila bayangkan menara jam besar yang terdapat di dalam filem) pada 12.00 am 1 haribulan Mac, kami semua akan... happily ever after.

Semoga dipermudahkan segala proses penulisan. Amin!

Semoga para pembaca turut mendoakan dan memberi sokongan dari skrin komputer riba masing-masing. Walaupun kita tidak bertemu mata dan wajah, namun hati kita saling terikat! Semoga Kak Izanor terus bersemangat kental `berpedang-pedang` melawan tekanan, ngantuk, nyanyian nyamuk, godaan virus malas dan gangguan lain-lain demi menulis sehingga ke halaman yang terakhir.

Gambatte! (^_^)b

Sampai kita bertemu lagi! ;)

No comments: